西瓜葡萄籽

山风团 绿担 竹马党 竹马的日常
And Then You - Greg Laswell

225电台:

#苦#

"How my days they spin me 'round 

And how today it sets me down"

 

已经记不得有多少个早晨

醒来睁开眼睛看到窗外晨光

却再也没有一种充满动力迎接新一天的感觉

好像所有的欢闹都是短暂且热烈的火焰

燃烧过后只留下一地风一吹就散的灰烬

而忘不掉的苦涩感才是我人生主旋律

 

每每这个时候我都会特别沮丧

世界那么美,为什么我却那么不快乐

也许我花了太多时间等一些人一些事

等他们来满足自己,等他们来证明自己

好像一旦拥有他们我的生活就会发生质变一样

 

突然想起了几天前看的展览里的一个作品:笼子

我置身于由激光线组成的笼子里

我以为自己被禁锢被困扰

我感到压抑,感到不自由,感到很痛苦

然而这其实只是我设想出的并不真正存在的界限

 

大概就是那就很心灵鸡汤的话

心外面没有别人,只有自己

 

有时候我一直对自己说

更美的生活会在未来等我

可现在我才明白

如果我一直改变不了自己的心

那个美好的未来将永远不会到来

 

——Couch Potato


How my thoughts they spin me 'round 

And how my thoughts they let me down

How my thoughts they spin me 'round 

And how my thoughts they let me down

我的想法如何让我团团转

我的想法如何让我失望

 

How my dreams they spin me 'round 

And how my dreams they let me down

How my thoughts they spin me 'round 

And how my thoughts they let me down

我的梦如何让我团团转

我的梦如何让我失望

 

And then there's you

Then there's you

And then there's you

Then there's you

然后是你

然后是你

 

How my love it spins me 'round 

And how my love it's let me down

How my thoughts they spin me 'round 

And how my thoughts they let me down

我的爱如何让我团团转

我的爱如何让我失望

 

And then there's you

Then there's you

And then there's you

Then there's you

然后是你

然后是你

 

You know I know who that you love

I've written it on myself, if you can'ttell

With a melody that climbs and then falls,then falls

Without you, without you

你知道我知道你到底爱谁

我已经知道了,如果你不能说

一个攀爬然后跌落的节奏,然后跌落,再跌落

没有你,没有你

 

How my days they spin me 'round 

And how today it sets me down

And how my days they spin me 'round 

And how today it sets me down

我的生活如何让我团团转

生活如何让我失望

今天是如何令我如此失望

我的生活如何让我团团转

 

Alongside you

在你身边


评论

热度(25)